vrijdag 2 oktober 2009

Beet


Het is dan eindelijk zo ver. Wij hebben in Vigo een hengel en bijbehorende benodigdheden aangeschaft.
Omdat de wind niet echt wil waaien hebben we besloten nog even in de Ria de Vigo te blijven. Vincent is aan boord gekomen om de gelederen te versterken. We hebben hem de Isla Cies laten zien en zijn vandaag naar Bayona gevaren. Er was geen wind en weinig zicht, maar dat kon ons er niet van weerhouden om de hengel uit te gooien. Met 4 knoopjes tufte de Blauwe Pinquin door de spiegelgladde zee. En wat denk je, zojuist hebben we Frits verorbert. Frits is een 40 cm lange dikke witvis met grote bek en rode kieuwen, een zeebaars. Hij zag rond half vier ons aas wel zitten. 5 minuten later kwam hij met behulp van een stomp voorwerp om het leven. De bloederige slachtpartij die later in het gangboord volgde kon slechts met vele emmers putswater worden weggespoeld. Bereid met sjalot, knoflook en enkele kruiden smaakte hij ons uitstekend en hebben we hem weggespoeld met wat huiswijn. Foto's volgen.

Vincent, Ben en Miek





----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

2 opmerkingen:

  1. Lieve Ben en Miek,

    Het is echt geweldig om jullie verhalen te lezen, echter lijken onze dagelijkse bezigheden volledig overbodig om te melden... Toch weet ik uit eigen ervaring dat ook verhalen uit het 'gewone' leven leuk zijn om te lezen, dus ik zal toch een poging wagen. Vandaag is het zondag en het is koud, winderig en regenachtig weer. Alle is met mijn vader naar voetbal geweest SC Heerenveen-VVV (uitslag 1-1). Ik moest thuis blijven, want Niesl kan nog niet zelf oppassen ;-)We hebben lekker gefietst en heb ook besloten om de winterjassen weer te voorschijn te halen. Jammergenoeg pas ik mijn gewone winterjas niet meer dus dat wordt tot en met januari een andere oplossing bedenken. Volgende week weer lekker werken. Ik wacht met smart op jullie volgende update en beloof ook wat vaker te reageren.
    Wees voorzichtig. Dikke kus Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ben en miek,

    het al weer te lang geleden dat jullie me gehoord hadden. Heb ook niet veel kans gehad om te lezen, maar nu ben ik bijna bij.
    Heb net mijn afwas van lasage uit minioven met keukenrol en cilitbang gedaan, want stromend water hebben we hier niet in de keet in vlissingen. Ook meteen even een lekker kopje thee uit de automaat en met een snoepje als toetje ben ik klaar om het laatste verhaal van jullie te lezen. Die van de vis was ook heel herkenbaar.
    Ik kan goed meeleven met jullie al benijd ik jullie om het feit dat jullie het samen doen en beleven. Vind ik erg mooi om te lezen.

    Ik zit dus nog steeds (of eigenlijk alweer) in vlissingen en ben dus doordeweeks alleen, wel weer even wennen, maar dan wel tijd om dit te lezen. Hoelang dat nog duurt weet ik nog niet. Nog wel maand, misschien 2. Dan wel weer klaar voor dit jaar. Misschien kans om in dec. eens langs te komen.

    Geniet er van, dan ga ik jullie laatste verhaal van vigo naar ..?.. lezen (dan wweet ik het wel), dan doe ik het ook.

    Vincent

    ps erg goed om te lezen dat alles het zo goed doet aan boord en dat jullie mazzel (dwing je ook af) met het weer hebben.

    BeantwoordenVerwijderen