dinsdag 21 december 2010

Toch maar even een duik nemen


De wind giert door de verstaging en regendruppels prikken in onze ogen. We liggen voor anker bij een prachtig eilandje en de golven slaan tegen de boot. “Zullen we toch maar even gaan zwemmen?”, vraag ik aan Vera. Ze is vijf en heeft een nieuwe zwembril. Die moeten we natuurlijk uitproberen. Ondanks de regen. Thuis in Amsterdam zwemt Vera al in het eerste badje, maar hier vanaf de Blauwe Pinquin springt ze zo vanaf de bijboot het diepe water in. Met haar prachtige Hiwi de Kiwi zwemvest om is ze nergens bang voor. De golven slaan soms over haar hoofd, maar we hebben lol! We hadden ook wel even genoeg van binnen zitten terwijl het buiten regent.



Het is al een paar dagen feest aan boord, want onze walkapitein is gearriveerd! Gerlof, Esther en Vera zijn met een campertje naar Opua gekomen en vandaar zijn we gaan varen. Het is geweldig om elkaar weer te zien. Het voelt zeker niet als anderhalf jaar. De kadoo's die ze mee hebben genomen zijn geweldig. Zelfs een heus kerstpakket dat we binnenkort gaan openmaken, geweldig speelgoed (hoogvermogen lasers om langsvarende olietankers mee te waarschuwen!cool!! ), mooie boeken, een scheurkalender, chocoladeletters, speculaaskruiden, sinterklaas en zwartepiet vingerpoppetjes en heel veel post van familie. Na vier dagen regen zijn we momenteel even aan het opdrogen. Esther, Vera en Gerlof zijn met de bus naar het Kauri bos en wij doen wat kerstklusjes en denken na wat we willen eten op Jezus' verjaardag.


De zon is gelukkig weer gaan schijnen en we hebben zin in de tweede ronde. We varen straks naar een baaitje waar ze later met de camper kunnen komen en dan gaan we met zijn allen kerst vieren, want Ruud en Anna zijn ook onderweg deze kant op. Ik heb al een nieuwe kerstoutfit. Een nieuw tshirt bij de tweedehands winkel dat maar 1,5 dollar kostte.

Veel plezier in de sneeuw en zalig kerstfeest allemaal!

Ben en Miek





5 opmerkingen:

  1. Fijne kerst, lieve vrienden!

    Nederland is de ontreddering nabij. Het strooizout is op en dankzij (of ondanks?) Geert Wilders heeft Limburg 40 cm sneeuw.
    Ik heb gehoord dat Soedan al zouthulp heeft aangeboden.

    Ik ga zo nieuwe schaatsen kopen, ozo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier het kerstverhaal voor de netwerkgeneratie:

    http://www.youtube.com/watch?v=GkHNNPM7pJA&feature=player_embedded

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik droomde een hele enge droom van de week. Ik werd wakker en ik had een t-shirt aan en ik keek naar buiten en iedereen had een t-shirt aan. Ik hoorde gefluit van vogels. De bomen waren groen. Het was 6 uur 's ochtends de zon scheen. De auto's reden door de straten. Rennende kinderen en wandelende bejaarden zonder jas. En toen werd ik wakker. Kierieelijson het was maar een droom in sneeuw exselcius dejo kerstgroeten uit Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volg jullie blog nu al een tijdje maar heb nog nooit een berichtje achtergelaten. Bij deze dus! Wat een prachtreis, superboot (heb zelf een 855), geweldige foto's maar bovenal enorm goede verhalen. Kan ik toch een beetje wegdromen achter m'n laptopje op mijn werk. 'k Zou zo'n reis ook wel willen maar krijg mijn Annemiek en kids niet mee, dus niet over zeuren. Hier liggen de boten op de kant, werd er onlangs nog geschaatst op het IJsselmeer en is er door recente dooi gelukkig een eind gekomen aan het gewauwel over de Elfstedentocht. Nog 1 dagje en het is 2011. Hopelijk praten we dan minder of helemaal niet meer over Laura (wiens verhalen absoluut oninteressant zijn by the way) en wordt er een wet aangenomen waarmee we Wilders zijn enige paspoort kunnen afnemen. Lijkt me goed voor hem om eens te ervaren hoe het voelt om niet welkom te zijn. Maar zal jullie niet lastig vallen met gezeur over tweedeling, tweecelligheid, crimineeltjes van de PVV, afbraakcultuur, rechtse hobbies en hoog RTL gehalte, oftewel de nieuwe politiek. Geweldig is de winter, het gezeur erover,het vooruitzicht op de zomer, het aanstaande gezeur daarover, het klussen aan de boot, de geur van oliebollen, en de herontdekte opnames van RonFlonFlon!!! Tweede Kerstdag overigens op TV een uitzending gezien van Jiskefet in het theater (nee, zal niet meer over Wilders praten). Debiteuren-crediteuren, de Lullos...geweldig!!! Ga in 2011 weer genieten van jullie verhalen, blijf vertellen, fotograferen, filmen en draag bij aan onze dromen! Gelukkig Nieuwjaar!!!

    Erik

    BeantwoordenVerwijderen